Kanoën en kajakken - Reisverslag uit Botley, Verenigd Koninkrijk van Neeltsje Bouma - WaarBenJij.nu Kanoën en kajakken - Reisverslag uit Botley, Verenigd Koninkrijk van Neeltsje Bouma - WaarBenJij.nu

Kanoën en kajakken

Door: Neeltsje

Blijf op de hoogte en volg Neeltsje

27 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Botley

Hjoed binne we te kajakken en te kanoën west. It iene moarns en it oare middeis. It wie geweldig, moarns wie it noch wat kald, mar it waar al gau wat warmer. En op de rivier fannemoarn hiene we in prachtig útsicht.
Middeis krigen we in lytse kano of kajak, ik hâld noch hieltiid net goed út elkoar wat no wat is. Mar it wie erg leuk. It wie in wendbaar ding, moeilijk om yn ien rjochte lijn foarút te gean. We ha ek noch waterpolo yn us kano dien. Geweldich, allegearre botsingen en aardich wat wetter yn myn kano skept mei de peddels. Al mei al in geweldiche dei op it wetter dus. Mar toen moesten we der op it ein fan de dei wer út. We moesten allinich noch ien ding learen fan us instructeur. “You have to flip over!”. It wie efkes stil op it wetter. It wie de bedoeling dat we learden hoe ast út in kano komst ast dermei op de kop yn it wetter leist. Yn it midden fan de mar moesten we dit dwaan en dernei moesten we mei ús peddel en kano nei de kant swemmen. Tsja… Der folgden in soad protesten en in aantal leauden ús instructeur net. Dat snapte ik wol, want die Engelsen, die ha echt humor, jong. Geweldich! Mei in soad sarcasme ek, ik hâld der wol fan. Mar it wie my no wol dudelik dat dat dit gjin grapke wie. No ja.. dan moat it mar tocht ik. Mar efkes nei de kant ta kanoët, sadat ik myn bril del lese koe, die wol ik fansels net kwyt. Inmiddels wiene der twa minsken oer stag. It wie wol dudelik dat it wetter kâld wie, dat wie op hun gesicht te lesen. “Who’s next?!”. Scalde der oer it wetter. “Yeah, me”. Sei ik, wylst ik der eins noch net oer út wie. No, en der gong ik mei in swiep oer de kop. It wie makelik om út de kano te kommen under wetter, mar wat wie it kâld! Ik bin gau nei de kant swommen mei kano en peddel en ha de kano út it wetter heist.
“Who’s out of the water can go shower”. Ha, moai sa, tocht ik. Der wie ik wol oan ta. Wylst de measten noch drok dwaande wiene mei diskusje fieren rún ik nei de douche ta, foardat der in lange rige stiet. Ik bin gek op waarme douches en ik tink dat ik der dit kear mar extra lang under gean stean.

Kanoën en kajakken

Vandaag zijn we te kajakken en te kanoën geweest. Het ene `s morgens en andere middags. Het was geweldig, `s morgens was het nog wat koud, maar het werd al gauw wat warmer. En op de rivier vanmorgen hadden we een prachtig uitzicht.
‘s Middags kregen we een kleine kano of kajak, ik houd nog steeds niet goed uit elkaar wat nu wat is. Maar het was erg leuk. Het was een wendbaar ding, moeilijk om in één rechtte lijn vooruit te gaan. We heb ook nog waterpolo in onze kano gedaan. Geweldig, allemaal botsingen en aardig wat water in mijn kano geschept met de peddels. Al met al een geweldige dag op het water dus. Maar toen moesten we er op het eind van de dag weer uit. We moesten alleen nog één ding leren van onze instructeur. “You have to flip over!”. Het was even stil op het water. Het was de bedoeling dat we leerden hoe je uit een kano komt als je daarmee op de kop in het water ligt. In het midden van het meer moesten we dit doen en vervolgens moesten we met onze peddel en kano naar de kant zwemmen. Tsja… Er volgden veel protesten en een aantal geloofden onze instructeur niet. Dat snapte ik wel, want die Engelsen, die hebben echt humor, joh. Geweldig! Met veel sarcasme ook, ik houd er wel van. Maar het was mij nu wel duidelijk dat dat dit geen grapje was. Nou ja.. dan moet het maar dacht ik. Maar even naar de kant gekanoët, zodat ik mijn bril langs de kant kon neerleggen, die wel ik natuurlijk niet kwijt. Inmiddels waren er twee mensen over stag. Het was wel duidelijk dat het water koud was, dat op gezicht te lezen. “Who’s next?!”. Schalde er over het water. “Yeah, me”. Zei ik, terwijl ik er eigenlijk nog niet over uit was. Nou, en er daar ging ik met een swiep over de kop. Het was makkelijk om uit de kano te komen onder water, maar wat was het koud! Ik ben gauw naar de kant gezwommen met kano en peddel en heb de kano uit het water gehezen.
“Who’s out of the water can go shower”. He, mooi zo, dacht ik. Daar was ik wel aan toe. Terwijl de meesten nog druk bezig waren met discussie voeren liep ik naar de douche toe, voordat er een lange rij staat. Ik ben gek op warme douches en ik denk dat ik er dit keer maar extra lang onder ga staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Botley

Vrijwilligerswerk in Engeland

Survivallen in Engeland

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2014

1,66

05 Juli 2014

Fuck!

08 Juni 2014

It Ingelske waar

24 Mei 2014

Lang libje de pyjama!

27 Maart 2014

Kanoën en kajakken
Neeltsje

Actief sinds 06 Maart 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 6806

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 27 Juni 2015

Nieuw Zeeland en Australië

06 Maart 2014 - 31 December 2014

Vrijwilligerswerk in Engeland

Landen bezocht: